NAVNLIG til dig der har sådanne negativer i dit fotoarkiv, kan du her læse om de muligheder du har for at vise os andre, hvorledes motiverne på analoge fotografier tog sig ud ”dengang”. Desuden er der hjælp til Jer der gerne vil udstille fotografier. Læs derfor videre!
Hvad gør man i en fotoklub, når man ikke kan mødes fysisk her i øjeblikket? Det har de et bud på i OFA.
Fotografer har ofte ladet sig inspirere af malere og tegnere. Men det sker også fra tid til anden, at inspirationen går den modsatte vej, som det skete for mig med dette billede, som jeg tog på Le Mans tilbage i 1991.
Infrarød fotografering havde sin storhedstid i 70'erne, dengang alt, hvad der var syret og anderledes var i høj kurs.
Spørgsmålet er i sig selv en velment provokation. Det blev stillet af Peter Birk i Dansk Fotografi i 2014, og hans meninger er stadig relevante.
Er fotografen i virkeligheden en nørd som er gearfikseret og som tænker på teknik og beskæring før der trykkes på knappen?
I Dansk Fotografi 2/2013 skrev Vagn-Ebbe Kier om iPhonografi i en artikel, som stadig er forbavsende aktuel og relevant.
Fotograf og tekst: Emil Schildt
Jeg har fotograferet i mere end 35 år, og har naturligvis i den periode lavet et hav af billeder.
Fotograf: Nicolai Godvin Titel: Footprints
Tekst: Leif Alveen
De fleste kender nok photographic society of america (PSA) som et navn og/eller logo, som er at finde i forbindelse med internationale fotokonkurrencer.
Author: Peder Krabbe Titel: Cello kvartetten
Kan vi på retfærdigvis konkurrere i billeder?
Har vi ikke alle sammen forskelligt syn på hvad et billede siger os, det være indenfor fotografi, maleri, skulptur osv. Og hvad er kunst? Hvis vi går videre, er kunst ikke det, den enkelte person mener om netop det værk hun/han synes er kunst.